De eerste dag - Reisverslag uit Minneapolis, Verenigde Staten van Jordy Sambeeck - WaarBenJij.nu De eerste dag - Reisverslag uit Minneapolis, Verenigde Staten van Jordy Sambeeck - WaarBenJij.nu

De eerste dag

Blijf op de hoogte en volg Jordy

02 Oktober 2012 | Verenigde Staten, Minneapolis

Zo, ik ben in Minneapolis. Nu al meer dan 24 uur, dus de eerste dag hier zit er al op. En die is goed bevallen mag ik zeggen. Mijn vlucht vanuit Brussel was mooi op tijd in Atlanta en de overstap daar ging ook goed. Soepel wil ik het niet noemen, maar ik was in ieder geval goed op tijd bij de gate, dus ik mag niet klagen. Vervolgens dus in de vlucht naar Minneapolis die ongeveer om 18 uur lokale tijd landde. De aanvliegroute gaf een mooi uitzicht over de stad waar ik de komende 12 weken veel zal zijn, was mooi om te zien. Ik werd van het vliegveld opgehaald door dokter Arendt en een vriendin van haar. Zij waren heel vriendelijk, gastvrij en ik kreeg meteen het gevoel alsof ik heel erg welkom was, dus dat was fijn arriveren. Bij haar thuis aangekomen was haar man al bezig met het eten. Na een lekkere maaltijd hebben we nog even wat gekletst en toen ben ik redelijk op tijd naar bed gegaan, want ik voelde de moeheid toch wel na zo'n lange reis.

Ik had bij dokter Arendt thuis de luxe van een tweepersoonsbed en een eigen badkamer, maar dat is nu in mijn kamer hier wel anders. De man van dr. Arendt had mij vanochtend hier heen gebracht, na me eerst wat van deze buurt te hebben laten zien, zodat ik al een klein beetje wegwijs was geworden. Toen ik hier arriveerde, kreeg ik niet meteen de beste indruk. De keuken was niet zo netjes, ik zit op verdieping -1, alwaar ze op dat moment de hal net hadden gedweild, waardoor die behoorlijk nat was. Zag er niet zo fris uit. Mijn kamer rook ook niet zo lekker en ziet er redelijk oud uit. Maar nu ik er zo een paar uur zit, lijkt het allemaal eigenlijk best wel oké. Ik heb wel genoeg ruimte, de keuken is schoon gemaakt en de eerste indruk van de huisgenoten is dat het leuke gasten zijn.

Ik ben vanmiddag alvast even alleen het centrum in geweest om de stad wat te verkennen. Was erg leuk om te doen, maar uiteraard wel heel lastig om te weg te vinden. Dat is dan toch onwennig in een grote stad in een ander land. Maar aan het eind van de middag voelde ik me er al weer een stuk beter bekend dan aan het begin daarvan. Meteen mijn eerste bezoek aan de Subway en Starbucks alvast maar gemaakt en daarna ook nog naar een warenhuis waar ik een nieuw telefoontje en wat te eten heb gekocht.

Nu net gegeten hier op mijn kamer en dan de rest van de avond denk ik een beetje relaxen. Morgen ga ik voor het eerst naar het ziekenhuis, ik word half 8 opgehaald door dr. Arendt. Dus ik ben heel erg benieuwd wat morgen me gaat brengen, ik heb er zin in ieder geval!

Ik ga er nu een eind aan breien. Voor degenen die nu nog steeds aan het lezen zijn, bedankt daarvoor, en jullie zijn nu in ieder geval helemaal op de hoogte van hoe ik het tot nu toe maak en wat ik al gedaan heb;) Tot ziens bij de volgende blog!

Groetjes Jordy

  • 02 Oktober 2012 - 06:25

    Diny:

    Hallo Jordy,

    Dat is al een mooi verslag, de ontvangst is dus heel gastvrij verlopen.
    succes vandaag

    Groet Diny

  • 02 Oktober 2012 - 08:28

    Bea:

    Ha Jordy,

    Fijn dat je goed aangekomen bent! het zal inderdaad even wennen zijn, ja het is geen Nijmegen. Benieuwd hoe de eerste indruk in het ziekenhuis zal zijn,

    groetjes

  • 02 Oktober 2012 - 12:08

    Marlou:

    Hee Jordy,

    Al meteen een heel verhaal.
    Succes in t ziekenhuis
    en ondertussen ook genieten!

    X

  • 02 Oktober 2012 - 16:48

    Barry:

    Hé Joker, wat is dit nou?! Één dag in het beloofde land en meteen je gezonde eetschema, waar wij altijd onder lijden, overboord gezet en een subway gepakt, nou dat wordt nog wat;)

    Verder ben ik natuurlijk heel benieuwd na het vervolg;) Heel veel succes nog en we houden contact!

    Groetjes Barry

  • 02 Oktober 2012 - 16:59

    Dvs:

    Hoi Jordy,

    Leuke ontvangst. Heb je al een plaatje van het huis, waarin je verblijft? is het een schone stad?

    groetjes,

    dvs

  • 02 Oktober 2012 - 20:01

    Rian:

    Hoi Jordy,

    Wat spannend allemaal.
    En meteen de Subway al uitgeprbeerd wat een luxe.
    En lekkere Starbucks koffie dat houdt je wel wakker ;)
    Alvast succes voor morgen en geniet ervan!!

    Groetjes, Rian

  • 02 Oktober 2012 - 20:56

    Ineke Mensink:

    Hoi Jordy, fijn dat de reis goed is gegaan. en niet alleen subway etc eten, want we willen je niet als dik amerikaantje terug hoor! heel veel succes daar en we zijn benieuwd naar de rest van je blog. groetje Ineke

  • 03 Oktober 2012 - 04:53

    Jordy Van Sambeeck:

    @ Pap: Ik heb geen plaatje van de buitenkant, wel die van mijn kamer zoals hier bij dit verslag te zien is. En het is volgens mij een best schone stad, in ieder geval niet vies. Wel hebben de huizen hier wat meer gebreken dan in Nederland, maar ik denk dat het ook heel erg van de buurt afhankelijk is.


  • 03 Oktober 2012 - 20:21

    Marjolein :

    Super dat de eerste indrukken allemaal goed zijn!

    Nu lekker 3 maandjes veel leren en ervaringen opdoen en vooral genieten!!

    X

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jordy

Ik studeer sinds 2009 Geneeskunde aan de Radboud Universiteit Nijmegen.

Actief sinds 23 Sept. 2012
Verslag gelezen: 466
Totaal aantal bezoekers 8669

Voorgaande reizen:

30 September 2012 - 24 December 2012

Minneapolis

Landen bezocht: