Zevende week alweer - Reisverslag uit Minneapolis, Verenigde Staten van Jordy Sambeeck - WaarBenJij.nu Zevende week alweer - Reisverslag uit Minneapolis, Verenigde Staten van Jordy Sambeeck - WaarBenJij.nu

Zevende week alweer

Blijf op de hoogte en volg Jordy

19 November 2012 | Verenigde Staten, Minneapolis

De nieuwe week staat alweer voor de deur en daarmee laat ik al weer een drukke week achter me. Ik hoef me nu dus in ieder geval niet te vervelen hier. Deze week veel aan verschillende projecten gewerkt, vooral maandag, dinsdag en woensdag. Het project over patellar imaging is heel leuk om aan te werken. Maar wat we precies willen onderzoeken is best een lastig onderwerp. Vooral omdat het gaat om mensen bij wie de bepaalde afwijking erger is dan normaal. Die afwijking is dus wel erg veel onderzocht, maar de extreme gevallen en de invloed daarvan op de beelden en metingen die je kunt doen is nog niet goed onderzocht. Daardoor lopen we geregeld vast, maar toch steeds maar weer blijven proberen om een oplossing of verklaring of iets te vinden of te bedenken. Hopelijk kunnen we iets leuks bedenken en anders kunnen we er waarschijnlijk wel iets over schrijven, maar misschien niet een concreet resultaat, we zullen zien. Ik ga er morgen maar weer even mee aan de slag.
Verder ben ik maandagavond weer naar de gym geweest, dus ben goed bezig om toch proberen een beetje in vorm te blijven. Dinsdagavond heb ik een online college van dr. Arendt en nog twee andere artsen die ik niet ken bijgewoond. Was interessant om dat te volgen en ook leuk om te zien hoe dat opgezet was. Artsen konden zich daar voor aanmelden als bijscholing. De drie presentatoren gaven de presentatie ieder gewoon vanuit hun eigen kantoor via internet, een soort skype, maar dan als college en met een mooie presentatie en een stuk of 100 mensen die met je mee kijken. Maar wel een handige manier om bijscholing te geven en te volgen.
Woensdagavond was het weer eens tijd voor wings and beer, zoals ik al een paar keer eerder had gehad met mijn huisgenoot Steve. Het zijn toch flinke glazen waar die chicken wings in geserveerd worden, echt Amerikaans formaat kun je wel zeggen. Maar ze zijn goed en het was ook zeker een gezellige avond.
Donderdag, vrijdag en zaterdagochtend heb ik niet aan mijn projecten gewerkt, maar ben ik naar een conferentie geweest. Was een hele leuke en interessante conferentie. Het was de 42e jaarlijkse Orthopaedic and Trauma Seminar, gehouden in het Convention Center in Minneapolis. Het ging dus vooral over de trauma kant van orthopedie, dat is vooral botbreuken. Ik denk dat ik zo ongeveer elke botbreuk in arm en been ben tegen gekomen deze drie dagen. Van kleine teen tot heupkom en van sleutelbeen tot het topje van je wijsvinger. Daar dus veel over geleerd. Verder was de zaterdagochtend vooral toegewijd aan gewrichtsprotheses, omdat ik daar zelf al redelijk wat ervaring mee heb vanuit het CWZ was dat ook heel leuk om bij te wonen. En de donderdag en vrijdag waren er aan het eind van de middag nog workshops waaruit je kon kiezen en waarbij je dan ook echt iets kon doen. Donderdag heb ik een titanium plaat geplaatst op een sleutelbeen en vrijdag heb ik een botbreuk van het scheenbeen gerepareerd met behulp van een ballonnetje met een soort gel (zie foto). Heel leuk om zo iets praktisch te doen wat ook helemaal up-to-date is met het nieuwste materiaal.
Wat ook prettig was, was dat ze erg goed ontbijt en lunch hadden op de conferentie. De dag begon met lekkere donuts en ’s middags hadden ze goede broodjes met lekkere cookies na. Niks mis mee dus! Dat was ook een mooie gelegenheid om met Amerikaanse artsen te praten. Leuk om de overeenkomsten en verschillen tussen de VS en Nederland te ontdekken en meer te weten te komen over hoe het hier allemaal in zijn werk gaat. Waren dus drie leuke dagen om mee te maken. Het enige nadeel was dat het iedere dag al om 7.30 begon, redelijk vroeg voor mij, dus vandaar dat ik die avonden maar niet zo veel gedaan heb, behalve gesport, en beetje op tijd ben gaan slapen.
En toen was het alweer weekend hier. Maar wel een kort weekend aangezien ik zaterdagochtend die conferentie nog had. Kort en krachtig zullen we dan maar zeggen. Gisterenavond ben ik met mijn huisgenoten op stap geweest naar Downtown Minneapolis, het centrum dus. Van tevoren natuurlijk thuis American Football en ijshockey gekeken onder het genot van wat drankjes. Daarna met een taxi naar het centrum en toen de kroeg in. Was uiteindelijk een mooie avond geworden, hoewel het niet eens zo heel druk was vond ik. Wel jammer dat hier alles al om 2 uur sluit, hoewel dat wel beter is voor de volgende ochtend, want wat meer slaap is altijd wel prettig na een avondje stappen. Mijn huisgenoten beweren dat het normaal niet zo is als gisteren, maar we hebben echt super lang naar een taxi moeten zoeken. Ik denk dat we wel drie kwartier rond gelopen hebben voordat we een taxi hadden, ik weet niet wat we verkeerd deden. Misschien willen ze wel niet zo’n Hollander in hun auto of zo, ik weet het niet. Uiteindelijk toen we een heel stuk gelopen hadden en net van plan waren om dan misschien maar naar huis te lopen (uurtje lopen), kwamen we een lege taxi tegen die ons wel mee wou nemen. Gelukkig maar.
Vandaag was een hele mooie dag hier, super lekker weer, bijna 15 graden met een lekker zonnetje! Ik ben dan ook maar even lekker een stuk gaan fietsen, was prima. Volgens mij is deze staat wel echt een sportieve staat, want ik kwam heel veel mensen tegen die aan het wandelen, fietsen, skeeleren of wat dan ook waren. Wat ik ook wel begrijp, want het er is relatief veel ‘groen’ hier en dat maakt het ook mooi om buiten te zijn. Vooral ook met de Mississippi en de meren hier in Minneapolis! Dat zijn wel echt de drukke gebieden op zo’n mooie zondag als vandaag. Verder vandaag nog wat werk gedaan hier op mijn laptop, maar was dus over het algemeen een lekker relaxte dag.

Al met al is deze week dus ook weer behoorlijk druk geweest en snel voorbij gegaan. Volgende week ga ik dinsdag naar Milwaukee met een huisgenoot van mij en dan kom ik zaterdag weer terug naar Minneapolis. Donderdag is het Thanksgiving, dus vandaar dat we daar heen gaan. Ben benieuwd, heb er in ieder geval zin in! Ik zal jullie volgende week als ik terug ben laten horen hoe het was;)

Groetjes!

  • 19 November 2012 - 13:43

    Fam. De Keijzer:

    Hallo Jordy,

    Je ziet wel dat ik je trouw blijf volgen. Leuk om te lezen dat je het zo naar je zin hebt.
    Hier in schijndel alles ok. Ik ben nu onze reisverslagen met foto's van onze vakantie in een boekvorm aan het maken.
    Wel leuk om ze nu terug te lezen en dat zal voor jou over enige maanden ook wel zo zijn.

    Hier is het nu koud en mistig, echt "sinterklaas weer". Ik ga nu ook even sporten (hardlopen)

    Gr van ons uit Schijndel
    De Keijzertjes

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jordy

Ik studeer sinds 2009 Geneeskunde aan de Radboud Universiteit Nijmegen.

Actief sinds 23 Sept. 2012
Verslag gelezen: 245
Totaal aantal bezoekers 8648

Voorgaande reizen:

30 September 2012 - 24 December 2012

Minneapolis

Landen bezocht: